Πέμπτη, 30 Μαρτίου 2017

Ενας καλός ύπνος βοηθάει τις αθλητικές επιδόσεις

Bookmark and Share

Οι περισσότεροι άνθρωποι που προπονούνται για έναν αγώνα (ερασιτεχνικό ή επαγγελματικό) ρίχνουν το βάρος στο να αυξήσουν τα χιλιόμετρα που τρέχουν ή τις επαναλήψεις στις ασκήσεις με βάρη στο γυμναστήριο. Μια νέα μελέτη, όμως, δείχνει ότι
αν κοιμηθούν περισσότερο, θα βελτιώσουν σημαντικά τις αθλητικές επιδόσεις τους!

Στη μικρή αυτή μελέτη, από την οποία όμως προέκυψαν εκπληκτικά ευρήματα, συμμετείχαν μόλις πέντε εθελόντριες από την ομάδα τένις του Πανεπιστημίου Στάνφορντ.

Επί δύο ή τρεις εβδομάδες οι εθελόντριες ακολούθησαν τη συνηθισμένη ρουτίνα στη ζωή και στην προπόνησή τους και οι ερευνητές κατέγραφαν τους χρόνους τους στο σπριντ, την ακρίβεια των κτυπημάτων τους με τη ρακέτα και τη δύναμη των κτυπημάτων.
Στη συνέχεια, οι ερευνητές τούς είπαν να κοιμούνται 10 ώρες κάθε βράδυ, επί πέντε έως έξι εβδομάδες, δίχως να αλλάξουν κάτι στην προπόνησή τους.

Μετά το πέρας αυτών των εβδομάδων, όταν έκαναν και πάλι τις μετρήσεις, διαπίστωσαν ότι οι χρόνοι τους στο σπριντ είχαν μειωθεί κατά 1,40 δευτερόλεπτα κατά μέσον όρο, η ακρίβεια των κτυπημάτων τους βελτιώθηκε κατά περίπου 25% και η δύναμη κατά σχεδόν 50%.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Στάνφορντ που εκπόνησαν τη μελέτη είπαν ότι τα ευρήματα αυτά εξέπληξαν τις νεαρές αθλήτριες, οι οποίες για πρώτη φορά στη ζωή τους συνειδητοποίησαν πόσο σημαντικός είναι ύπνος για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού και πως πραγματικά μπορεί να επηρεάσει τις αθλητικές επιδόσεις τους.

Όντως, πώς μπορεί κανείς να περιμένει ότι θα προπονείται σωστά όταν διαρκώς... χασμουριέται ή νιώθει το κορμί του «βαρύ» από την κούραση;





0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες!
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!
- Τα ανώνυμα σχόλια όπως "Πολύ καλό, Υπέροχο..." κλπ. ενδέχεται να μην ανέβουν για ευνόητους λόγους.