Κυριακή, 4 Ιουνίου 2017

Κακή μνήμη; Τονώστε τη… διατροφικά!

Bookmark and Share

Κάθε κύτταρο στο σώμα χρειάζεται μια σταθερή παροχή οξυγόνου και θρεπτικών ουσιών ώστε να είναι βιώσιμο και λειτουργικό,
συμπεριλαμβανομένων των εγκεφαλικών κυττάρων. Μιας και το οξυγόνο μεταφέρεται
με το αίμα, είναι αντιληπτό πως μια υγιής καρδιά συνεπάγεται και την καλή ροή...

... του αίματος, οπότε και τη σωστή διανομή οξυγόνου και ουσιών στο σώμα.

Μερικά βήματα που βοηθούν στη βελτιστοποίηση της υγείας του εγκεφάλου και την όξυνση της μνήμης είναι, μεταξύ άλλων, η διατήρηση υπό έλεγχο της αρτηριακής πίεσης κ της χοληστερόλης. Σημαντικός παράγοντας είναι και η τήρηση ενός σταθερού ωραρίου ύπνου. Η στέρηση ύπνου βρίσκεται ανάμεσα στους πρωταρχικούς παράγοντες επιρροής της μνήμης. Προσοχή στο κάπνισμα, μιας και επηρεάζει την πίεση, ενώ η καθημερινή ελαφριά άσκηση μειώνει τον κίνδυνο της άνοιας κατά το ήμισυ.

Μια 25ετής έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ σε περισσότερες από 13.000 γυναίκες έδειξε πως η διατροφή παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο στην τόνωση και διατήρηση της καλής μνήμης, όσο και οι παράγοντες που προαναφέρθηκαν.

Ποιες τροφές είναι σύμμαχοι στον αγώνα για τη μνήμη μας:

Σταυρανθή λαχανικά: μπρόκολο, λάχανο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών κ.ά

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά: σπανάκι, σέσκλα, σπαράγγια, φύλλα μουστάρδας κ.ά

Τροφές με ανθοκυανίνες: μούρα, κεράσια, μελιτζάνα, μαύρο σταφύλι, δαμάσκηνα, ραβέντι, κόκκινα μήλα, κόκκινα κρεμμύδια κόκκινο λάχανο και κοκκινότευτλα.

Καφές και τσάι: έρευνες έχουν δείξει πως 2 φλυτζάνια την ημέρα είναι ωφέλιμα για τη μνήμη και αποτρέπουν σε μικρό βαθμό την εμφάνιση της νόσου του Αλτσχάιμερ.

Το φολικό οξύ έχει κι αυτό άμεση επίδραση στη μνήμη, σύμφωνα με 3ετή έρευνα του Πανεπιστημίου Ταφτ της Βοστόνης. Οι τροφές πλούσιες σε φολικό οξύ προστατεύουν τις αναμνήσεις ενώ βοηθούν στην ταχύτερη επεξεργασία πληροφοριών και στην καλύτερη ανάκληση αναμνήσεων. Πηγές φολικού οξέως: δημητριακά ολικής άλεσης, φακές, φασόλια μαυρομάτικα, σόγια, σπανάκι, αρακάς, αγκινάρες, μπρόκολο, φύτρες σιταριού, τεύτλα, πορτοκάλια.

Μην ξεχνάτε τα ψάρια

Μια μελέτη ερευνητών του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Ρας στο Σικάγο παρακολούθησε περισσότερα από 3.000 άτομα, άνδρες και γυναίκες για διάστημα 6 ετών και κατέδειξε πως τα άτομα που καταναλώνουν ψάρια τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα είχαν κατά 10% αργότερη απώλεια κυττάρων μνήμης σε σχέση με όσους δεν έτρωγαν ψάρια, μια διαφορά που τους εξασφάλιζε μνήμη και ικανότητα σκέψης ατόμου 3 χρόνων μικρότερου.

Μην ξεχνάτε: είμαστε ό,τι τρώμε!







0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες!
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!
- Τα ανώνυμα σχόλια όπως "Πολύ καλό, Υπέροχο..." κλπ. ενδέχεται να μην ανέβουν για ευνόητους λόγους.