Πέμπτη, 30 Νοεμβρίου 2017

Μπανάνα vs εγκεφαλικά!

Bookmark and Share

Η αύξηση της κατανάλωσης καλίου μπορεί να μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εκδηλώσεως
εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με μελέτη




Η μελέτη, που βασίζεται στην συνδυασμένη ανάλυση 33 προγενέστερων στις οποίες είχαν συμμετάσχει πάνω από 128.000 εθελοντές, κατέληξε στο συμπέρασμα πως η κατανάλωση 3-4 γραμμαρίων καλίου την ημέρα μπορεί να ελαττώσει την αρτηριακή πίεση και να μειώσει κατά 24% τον κίνδυνο εγκεφαλικού.

Το κάλιο είναι ένα ιχνοστοιχείο που ρυθμίζει την ισορροπία υγρών στον οργανισμό, συμβάλλοντας έτσι στη ρύθμιση της αρτηριακής πιέσεως.

Σύμφωνα με συστάσεις που εξέδωσε στις 31 Ιανουαρίου 2013 ο ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), οι ενήλικες πρέπει να τρώνε καθημερινά τουλάχιστον 3.510 mgκαλίου.

Ο ΠΟΥ λέει πως στις πλούσιες σε κάλιο τροφές συμπεριλαμβάνονται φασόλια και αρακάς (παρέχουν σχεδόν 1.300 mg ανά μερίδα των 100 γραμμαρίων), τα καρύδια (σχεδόν 600 mg ανά 100 γραμμάρια), λαχανικά όπως το σπανάκι, το λάχανο και ο μαϊντανός (σχεδόν 550 mg ανά 100 γραμμάρια) και φρούτα όπως οι μπανάνες, η παπάγια και οι χουρμάδες (σχεδόν 300 mgανά 100 γραμμάρια).

Επιπλέον, ο ΠΟΥ προειδοποιεί ότι η επεξεργασία ελαττώνει το κάλιο σε πολλά τρόφιμα, συνεπώς εάν ένα τρόφιμο μπορεί να καταναλωθεί ωμό, πρέπει να προτιμάται.

Την παρούσα μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Παγκόσμιο Πρόγραμμα Διατροφής των Ηνωμένων Εθνών, το ImperialCollege του Λονδίνου και την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Ουώργουϊκ.

Οι ερευνητές εικάζουν ότι ανάλογο όφελος στην αρτηριακή πίεση θα έχει η αύξηση της πρόσληψης καλίου και από τα παιδιά, αλλά απαιτούνται περαιτέρω μελέτες για να επιβεβαιωθεί αυτό.




0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες!
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!
- Τα ανώνυμα σχόλια όπως "Πολύ καλό, Υπέροχο..." κλπ. ενδέχεται να μην ανέβουν για ευνόητους λόγους.