Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

Μύθοι κι αλήθειες για δίαιτες, light τρόφιμα και θερμίδες!

Bookmark and Share

Τα όρια πραγματικότητας και φήμης έχουν στρεβλωθεί τόσο πολύ μέσα στον κόσμο της διαιτολόγιας που πλέον δεν ξέρουμε
τι είναι αλήθεια και τι όχι; Οι ειδικοί μας καταρρίπτουν τους μύθους και ξεκαθαρίζουν το τοπίο!
- Υπάρχουν «καλά» και «κακά» τρόφιμα;

Δεν υπάρχουν «καλά» ή «κακά» τρόφιμα, τρόφιμα που «παχαίνουν» και τρόφιμα που «αδυνατίζουν». Υπάρχουν καλές και κακές διατροφικές συνήθειες. Μία διατροφή που περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες και έχει ως βάση την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής είναι η ιδανική, βοηθάει στη διατήρηση ενός σωστού και σταθερού βάρους, προστατεύει από την εμφάνιση διαφόρων χρόνιων νοσημάτων, όπως επίσης συμβάλλει και στην ψυχική μας ευεξία.

-Το μέλι παχαίνει λιγότερο από τη ζάχαρη;
Το μέλι έχει ελαφρώς περισσότερες θερμίδες από τη ζάχαρη, και άρα «παχαίνει» περισσότερο. Ωστόσο, το μέλι περιέχει μικροποσότητες ορισμένων βιταμινών που το καθιστούν υψηλότερης θρεπτικής αξίας από την επεξεργασμένη ζάχαρη. Είναι καλύτερη η προσθήκη μελιού στα ροφήματα μας, αλλά με προσοχή γιατί μπορεί να αυξήσει τη συνολική προσλαμβανόμενη ενέργεια.
(Μας απάντησε ο Διατροφολόγος Dr. Νικόλαος Αντωνόπουλος)

-Υπάρχουν συνδυασμοί τροφίμων που παχαίνουν;
Δεν υπάρχει καμία επιστημονική έρευνα που να έχει αποδείξει μέχρι σήμερα ότι οι συνδυασμοί τροφίμων, όπως το κρέας με το ρύζι ή τα μακαρόνια παχαίνουν. Αυτό που οδηγεί στην αύξηση του βάρους είναι η κατανάλωση περισσότερων θερμίδων από αυτές που χρειαζόμαστε. Σίγουρα το κρέας με τα μακαρόνια έχουν περισσότερες θερμίδες από ότι το κρέας με τη σαλάτα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα αποκλείσουμε από τη διατροφή μας αλλά να ρυθμίσουμε τις προσλαμβανόμενες ποσότητες. Επιπλέον, όσο περισσότερες ομάδες τροφίμων έχουμε στο γεύμα μας τόσα περισσότερα θρεπτικά συστατικά μας παρέχει.

- Το βραδινό παχαίνει;
Δεν παίζει ρόλο τι ώρα τρως. Αυτό που έχει σημασία είναι να μην καταναλώνεις περισσότερες θερμίδες την ημέρα από αυτές που χρειάζεσαι για να διατηρήσεις το βάρος σου. Ανεξάρτητα από το τι ώρα τρως, αν καταναλώνεις περισσότερες θερμίδες από αυτές που χρειάζεσαι, τότε θα πάρεις βάρος, και αν παίρνεις λιγότερο, χάνεις.
(Μας απάντησε ο Διαιτολόγος και γυμναστής Ειδικής Αγωγής, Ελευθέριος Στεφανάκης)

-Τρόφιμα, όπως π.χ. το γκρέιπ-φρουτ, το σέλινο, ή σούπα λάχανο, βοηθούν να κάψετε λίπος και να σας κάνουν να χάσετε βάρος.
Είναι μύθος. Δεν υπάρχουν «μαγικά» τρόφιμα που μας βοηθούν να κάψουμε λίπος.

-Τα φυσικά ή τα φυτικά προϊόντα απώλειας βάρους είναι ασφαλή και αποτελεσματικά;
Τα προϊόντα αυτά είναι συνήθως διουρητικά ή υπακτικά με αποτέλεσμα να χάνουμε μόνο υγρά τα όποια μετά από λίγο παίρνουμε πίσω.

-Τα light προϊόντα με βοηθούν να χάσω βάρος;
Τα light προϊόντα απλά δεν μου προσθέτουν πολλές θερμίδες και λιπαρά στη διατροφή μου. Δε μας βοηθούν να χάσουμε βάρος!

-Ένας άνθρωπος πρέπει να πίνει 8-10 ποτήρια νερό ημερησίως;
Χρειαζόμαστε καθημερινά πάνω-κάτω αυτά τα ποτήρια νερού. Αν κάποιος γυμνάζεται και ιδρώνει, ίσως και παραπάνω ποτήρια!

-Υπάρχουν συνδυασμοί τροφίμων που παχαίνουν;
Είναι αλήθεια! Δεν είναι ο κλασσικός συνδυασμός, που νομίζουν πολλοί ότι παχαίνει. Δηλαδή υδατάνθρακας με πρωτεΐνη, αλλά ο συνδυασμός είτε του ενός είτε του άλλου με λίπος. Αυτός ο συνδυασμός παχαίνει!

-Ποιος είναι ο δημοφιλέστερος διατροφικός μύθος που ως διατροφολόγος προσπαθείς να καταρρίψεις προς όφελος των ασθενών σου;
Ότι οι υδατάνθρακες παχαίνουν!! Προσπαθώ να εξηγήσω στον κόσμο ότι οι υδατάνθρακες είναι παρεξηγημένοι, και αν καταναλωθούν προσεκτικά και σε συνδυασμό με κάτι χαμηλό σε λιπαρά, όχι μόνο δεν παχαίνουν, αλλά μας δίνουν και πολύ ενέργεια την όποια χρειαζόμαστε.
(Μας απάντησε η Κλινική Διατροφολόγος, Ειρήνη Γάλλου)




0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες!
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!
- Τα ανώνυμα σχόλια όπως "Πολύ καλό, Υπέροχο..." κλπ. ενδέχεται να μην ανέβουν για ευνόητους λόγους.