Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014

Τα online σούπερ-μάρκετ δεν έχουν πείσει τους Ελληνες

Bookmark and Share

Μικρή παραμένει η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου για τα είδη σουπερμάρκετ στην Ελλάδα,λέει ο ΣΕΠΕ, καθώς μόλις
1 στους 5 Έλληνες on-line αγοραστές, περίπου το 3% του

συνολικού πληθυσμού, αγοράζει και τρόφιμα μέσω ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ. Την ίδια στιγμή, το 17% των αγοραστών σουπερμάρκετ έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν μέσω διαδικτύου τον τελευταίο χρόνο.


Η τάση είναι μεν αυξητική αλλά με αργούς ρυθμούς, καθώς - το 2013 - 1 στους 6 Έλληνες καταναλωτές σουπερμάρκετ είχε δηλώσει ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν, που πριν το αγόραζε συνήθως σε καταστήματα σουπερμάρκετ.


Τα στοιχεία προκύπτουν από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το οποίο ολοκλήρωσε πρόσφατα μελέτη γι τν εξέταση της κατάστασης αγοράς των ελληνικών ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, με δείγμα 400 e-shoppers (αγοραστές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων) απ’ όλη την Ελλάδα. Τα αποτελέσματα σκιαγραφούν τη σημερινή κατάσταση της αγοράς των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ και το προφίλ του Έλληνα e-shopper.


Σύμφωνα με την έκθεση, το 54% όσων αγοράζουν και τρόφιμα, μέσα από ηλεκτρονικά κανάλια, δηλώνει ότι τον επόμενο χρόνο θα αυξήσει τις αγορές του μέσω Ιnternet, ενώ το 21% θα τις αυξήσει σε ποσοστό πάνω από 15%.


Στην Ελλάδα, το ποσοστό των πωλήσεων μέσω διαδικτύου για τα είδη σουπερμάρκετ παραμένει χαμηλότερο του 0,5%.


Οσον αφορά το τι αγοράζουν οι Έλληνες από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, τα προϊόντα που προτιμούν αφορούν, κυρίως, είδη προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά, καθαριστικά για το σπίτι, αναψυκτικά, καφέδες, βρεφικά προϊόντα, είδη γι κατοικίδια, είδη σπιτιού και δευτερευόντως συσκευασμένα τρόφιμα.


Τα social media

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα επώνυμα προϊόντα έχουν μεγαλύτερη σύνδεση με το κοινό σε σχέση με τις αλυσίδες σουπερμάρκετ, με το 74% του δείγματος να ακολουθεί μία μάρκα προϊόντος στα social media και το 50% να προτείνει κάποιο προϊόν μέσω των social media.


Αντίθετα, οι αλυσίδες σουπερμάρκετ προηγούνται στην πρόθεση για αγορά, καθώς το 55% του δείγματος θεωρεί πιο πιθανό να αγοράσει από μία αλυσίδα που ακολουθεί στα social media, έναντι του 28% που θεωρεί πιο πιθανό να αγοράσει ένα brand που ακολουθεί στα social media. Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν πως, όπως κ στο φυσικό περιβάλλον, έτσι και στο ηλεκτρονικό, θα πρέπει να υπάρξουν συνδυασμένες ενέργειες βιομηχανίας και λιανεμπορίου για να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα πωλήσεων.


Τέλος, όσον αφορά τους λόγους, που ωθούν τους Έλληνες να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, αυτοί συνδέονται με τις μειωμένες τιμές, τη γρήγορη παράδοση, την παράδοση σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή, τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών και εναλλακτικών τρόπων πληρωμής. Επίσης, οι καταναλωτές εκτιμούν το γεγονός ότι έχουν τη δυνατότητα για πολλούς τρόπους πληρωμής, αλλά και την επιστροφή προϊόντων.












0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

- Προσπαθήστε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες!
- Μη προσβάλλετε τη Σελίδα με άσχετα για το περιεχόμενο σχόλια!
- Τα ανώνυμα σχόλια όπως "Πολύ καλό, Υπέροχο..." κλπ. ενδέχεται να μην ανέβουν για ευνόητους λόγους.